روایت های یک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
بچه ها-بچه های دانشگاه را میگویم- اکثرا میپرسند سخت نیست؟ خونه داری و درس و ؟ وقت میکنی؟ میگویم آنقدرها هم سخت نیست. یعنی بود. آن اوایل. تنظیم کردن کارهای خانه با درس خواندن زمان برد. اما الان نه. نسبتا از وضع موجود راضی ام. و اصلا اعتقادی به این که مجردها می توانند وقت بیشتری را به درس اختصاص بدهند ندارم! چون نمی دهند! فردی که بیشتر از همه ی ما درس میخواند یک خانم است با دو تا بچه ی کوچک. قبول، مجردها وقت بیشتری دارند. مسئولیت یک خانه به عهده شان نیست. اما به گمانم آنقدر غرق افکارشان هستند که درس را بی خیال میشوند. خودم هم، هنوز حتی، مسیر خانه تا دانشگاه و بالعکس را، تنهایی، آنقدر فکر میکنم که ظرفیت مغزم تمام میشود. منتها جنس دغدغه های یک متاهل و مجرد متفاوت است. و شاید حتی هدف و نگاهی که به درس دارند. هستند متاهل هایی در همین کلاس خودمان با سن های نسبتا بالا که فقط بخاطر مدرک آمده اند. قبول. ولی عموما انسان در شرایط سخت بهتر عمل میکند. همین فردا که امتحان داریم، باور کنید نمرات متاهل ها با تمام شرایط نسبتا سخت تر شان، بهتر از مجرد ها خواهد شد !
نه این که بخواهم دو تا فرقه ی مجرد و متاهل راه بیندازم ها! خودم که ارتباطی با متاهل های کلاس ندارم. مگر همسن و سال های خودم. آن هم نه به اندازه ی دوستی ام با مجردهای کلاس. 
حرفم این است که شرایط به مراتب فشرده تر، آدم را قوی تر میکند. نه؟
  • ۹۵/۰۱/۲۹
  • بنتُ الهدی

نظرات  (۲)

همه چیز نسبی است. نظریه ی مطلق نمیشود داد.. 
اگر کسی بخواهد درس بخواند و به جد بخواهد، فقط نحوه ی خواندنش، در رویارویی با شرایط ِ جدید عوض میشود. مثلِ تو.
اگر هم نخواهد، که هیچ.. 
+ عنوان را اگر پخته شود، میشود همان وسط ها جای داد. اما "ف" را نمیدانم
پاسخ:
البته..البته
به عنوان یه فردی که درس واسه ش خیلی مهم بوده از موقع دانشجو شدنم انقدرررر درگیری فکری دارم که اصن یه وضعیتیه ! :| اما نمیتونم به مجرد / متاهل بودن ربطش بدم ! کلا خودمم موندم به چی ربطش بدم :| 
#تنبلی_شاید!
پاسخ:
خیلی دنبال ربطش نکرد عزیزم :))
خب من دقیقا برعکس شدم. نسبت به اهمیت درس و درگیری فکری!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">