روایت های یک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

برای مداد عروس مون ^_^

سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۰۴ ب.ظ

یک عدد مداد رنگی که نمیدونم چه رنگیه :)) به تازگی عروس شده و البته هنوز زیر یک سقف نرفتن با همسرش. و از من خواسته تا تجربیاتم رو در اختیارش قرار بدم :)) منم که آماده ! پس میریم که داشته باشیم رازهای شوهرداری رو :))


نکاتی رو میگم که در ارتباط با خانواده همسره.

وقتی میرید خونه ی خانواده ی شوهر، نه عین کوزت کار کنید :/ نه بشینید یجا دست به سیاه و سفید نزدید ! لازم نیست به اندازه ی خواهرشوهر کار کنید یا مثل مهمان رفتار کنید. برید تو آشپزخونه و کارهای سبک رو انجام بدید. اینجوری همیشه احترام تون حفظ میشه. در مورد پوشش هم وقتی میرید اونجا یا میان خونه تون همیشه شیک و مرتب باشید و هرگز لباس های خونگی نپوشید که بوی قرمه سبزی میده. اگر سرزده اومدن سریع لباس هاتونو عوض کنید و موهاتونو شونه بزنید. باید همیشه شما رو تمیز و قشنگ ببینن. حالا لازمم نکرده برید شنیون کنیدا :))

هیچ وقت ِ هیچ وقت از مادرشوهرتون جلوی شوهرتون گلایه نکنید. نگید مامانت اینو گفت اون کارو با من کرد. چون همسرتون قطعا طرف مامانش رو میگیره ! انتظار ندارید کسی که بیست و چند سال بزرگش کرده رو یه شبه به شما بفروشه که ؟ واقعیت اینه که اکثر مردها درجاتی از تعلق به مادر رو در خودشون دارن و حساسن روی این موضوع. میتونید خیلی عادی فقط اتفاقی که افتاده رو توضیح بدید و نه به خودتون و نه مادرش حق بدین. بذارید خودش قضاوت کنه. بگید مامانت این جمله رو بهم گفت میدونم منظور خاصی نداشتا .. اما من یکم ناراحت شدم. نخواید همه ی قلب همسرتون متعلق به شما باشه. و هیچ وقت هم نکات منفی همسرتون رو به خانواده ش نگید. بذارید احترام و عزت داشته باشه برای خانواده ی خودش. 

ترجیحا مشاوره نگیرید چون ناخودآگاه زمینه ی دخالت و نگرانی رو فراهم میکنه. سعی کنید با یه مشاور در ارتباط باشید. حتی اگر مثل من دوتا خواهرشوهر روانشناس دارید !

در جمع های فامیلی همسرتون شرکت کنید. هم به اون خوش میگذره هم اون ها خوشحال میشن که شما رو می بینن. اگر گاهی همسرتون مسافرته یا به دلیل موجهی نمی تونه توی مهمونی فامیل خودشون شرکت کنه اگر امکانش هست شما با خانواده اش همراهی کنید و اون مهمونی رو برید. شدیدا احترام براتون میاره و خیلی خانومی کردید با این کار :)) اینو به عینه دیدم ! خیلی ازتون ممنون میشن و خوشحال شون می کنید. خیلی از جزییات زندگی تون توی جمع های زنونه شون تعریف نکنید و غیبت شوهرو نکنید :)) الکی هم کلاس نذارید !

سر زدن به خانواده اش باید دونفره باشه. ترجیحا همیشه باهم و یک روز در هفته به خانواده ی همسرتون سر بزنید. سعی کنید گاهی وقتا از کیکی که می پزید براشون ببرید. خوشحال میشن. یا مثلا غذای خاصی رو. اینطور نباشه که همیشه دست خالی برید اونجا. هرچند توقعی ندارن ولی خوشحال شون می کنید. 

راز ارتباط با خانواده ی همسر تعادله. نه لازمه خودتونو بکشید براشون ! نه قیافه بیایید و کلاس بذارید. حریم خودتون و همسرتون رو مشخص کنید و اجازه ندید وارد حریم خصوصی شما بشن. اگر هم شدن،‌داد و بیداد راه نندازین ! در ارتباط با جاری هم هیچ تجربه ای ندارم :)) اینم بگم که ممکنه این راه حل ها در مورد همه صدق نکنه. این تجربیات من بود و مطالب روانشناسی. فرد به فرد متفاوته. دیگه چیزی یادم نمیاد :))‌باقی دوستان متاهل اگر نظر بدن خوشحال میشم و مجردا هم که برن پند بگیرن و اینا رو آویزه ی گوش شون کنن مفت و مجانی مشاوره دادم بهتون :))

سیاست های همسرداری هم باشه برا پست بعد :))
  • ۹۶/۰۴/۲۷
  • بنتُ الهدی

نظرات  (۳)

  • مداد رنگی
  • از لطفت ممنووووونم بانو:)
    حسابى به زحمت افتادیااااااا
    خیلى هم عااااالى
    چه حیف که تجربه ى جارى دارى ندارى:))
    سعى مى کنم حتما اینجا رو زیاد بخونم،بهم کمک میکنه
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیز دلم ..
    کاری نکردم که ..
    من خودم دوست دارم این به اشتراک گذاشتن ها رو .. خیلی به زندگی آدم کمک میکنه ..
    ندارم و نخواهم داشت .. :)) اینقدم خوبه ^_^
    قربونت :)
  • مداد رنگی
  • در عوض منم خواهرشوهر ندارم:))))
    اما واقعا دلم میخواست داشته باشم
    پاسخ:
    من بجات پنج تا دارم :)) وردار ببرشون :)) البته شوخی میکنم خداروشکر مشکلی نداریم باهم :)
    سلام :)
    با این که هنوز زوده اما پست کاربردی ای بود :))))
    پاسخ:
    سلام جانم :)
    یادداشت کن فراموشت نشه :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">