روایت های یک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

بدخلقی

شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۲۳ ق.ظ

این روزها، به یک ویژگی خودم پی بردم.

وقتی عصبانی میشم، کنترل کلامم رو از دست میدم و حرفهایی میزنم که طرف مقابل رو ناراحت میکنه.

منظورم فحش و ناسزا نیست :))

لحنم بسیار بد و کلامم تلخه :(

تو همین موقعیت های روزانه..

مثلا..

امروز ظرف ترشی از دستم افتاد و ریخت روی موکت آشپزخونه..

دم افطار بود ما هم عجله داشتیم بریم خونه مامانم اینا و ازونجا بریم جایی..

مجبور شدم تمیزش کنم بعد بریم.

وای نمیدونید چقدر موقع شستن موکت با همسرجان بد صحبت کردم :((

چقدر غر زدم.. چقدر ایراد گرفتم که این قسمتشو بشور..اونوری بگیرش..چرا فلان و بهمان وو.. همه شم با عصبانیت :((

البته همسرم شوخیش گرفته بود سربه سرم میذاشت :|

ولی واقعا نمیدونم چرا اینقدر کم طاقتم..تاحالا فکر میکردم خیلی آدم خونسردی هستم ولی دیدم نسبت به خودم عوض شد..

توی مسیر خونه مامان از همسرجان عذرخواهی کردم بابت رفتارم.

باید خودمو اصلاح کنم.

مادری خیلی خیلی صبوری میخواد و من با این بداخلاقیم اصلا مادر خوبی نخواهم بود!

آیا شما راهکاری دارید در جهت اصلاح؟

  • ۹۷/۰۳/۰۵
  • بنتُ الهدی

نظرات  (۳)

بنظرم تمرین کنید صبورتر باشید.
اینکه معذرت خواستید نشون میده چقدر قلبتون صاف و زلاله
پاسخ:
خب مشکل همینه که چطور میشه تمرین صبوری کرد :))
شما لطف دارین امیدوارم واقعا همینطور باشه
  • یک دختر شیعه
  • فک می‌کنم تو ماه رمضون ضعیف میشی ریحان جان برای همین.و طبیعی هم هست البته

    پاسخ:
    بدتر شد :|
    آخه ماه رمضان جای اینکه بهتر بشم، بداخلاقیمو نسبت بدم بهش؟ :(

  • یک دختر شیعه
  • خیلی راهکار ارائه میدن.مثلا میگن بلندشده ای بشین. نشستی بلند شو.
    یک لیوان اب خنک بخور. اذان بگو...
    بعد من یک چیزی بگم ...اعمال عبادی خیلی ادمو اروم میکنه خیلی...مثلا همین نماز شب...
    و خیلی موارد دیگه...ولی اصلیش‌ به دور از شعار اینه که همیشه چشمای اقارو  در نظر‌بگیری... که همیشه دارن ما رو نگاه می‌کنند...
    یکی این... یکی دیگه این که ... حداقلش اینه وقتی عصبی شدیم بعدش پیش خدا ابراز پشیمونی کنیم...: )
    و الان همین که شما ابراز مشیمونی‌کردی نشون میده خیلی طینت پاکی داری که با یک بد اخلاقی‌کوچولو پیش خدا شرمنده ای: ))
    پاسخ:
    آب خوردن و وضو گرفتن رو امتحان کردم خیییلی خوبه..
    ممنون از راهکار های خوبت :*
    اخه خودم اگه جای همسر بودم واقعا برام ازاددهنده و غیرقابل تحمل بود این رفتارها :)) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">