روایت های یک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

درهمیات

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳ ب.ظ

بعد از گوش دادن به فایل های تربیتی آقای کثیری، دیدم نسبت به خیلی چیزها تغییر کرد و‌ سعی کردم متفاوت عمل کنم. در واقع قبل از هر «نمیشه» ای کمی تامل کردم و‌ دیدم خیلی وقتا میشه! پس باید آزادی عمل بیشتری بهش بدم. مثلا امروز موقع شستن برنج ها میخواست دست بزنه. قبل از خیسوندن شون‌ با هم کمی بازی کردیم و بعد یه جارو دستی دادم خودش برنج های روی زمین ‌ رو جارو زد. شاید ده دقیقه طول کشید اما خدا میدونه همین تجربه های جذاب برای بچه ها چقدر براشون مفید و لازمه.

 

من اهل نشوندنش پای تلویزیون نیستم و فقط مواقع ضروری که دیگه ناچارم یک ساعت براش روشن میکنم و چون از اول حواسم بوده خودش نمیگه میخوام ببینم. اما روزایی که مجبورم روشنش کنم به وضوح میبینم چقدر روی اخلاقش تاثیر داره و بهانه گیر و نق نقو میشه. جدیدا متوجه شدم که کاکائو هم به شدت روی خلق و خو ش و مخصوصا خوابش و غذا خوردنش تاثیر داره. دیروز صبحش رو با شیرکاکائو شروع کرد و بعدازظهر هم دوتا بیسکوییت کاکائویی خورد و میزان انرژیش فوق العاده بالا و بسیار بی اعصاب شده بود و شب هم که دیر خوبید. گویا کاکائو به میزان زیادی سیر نگهش میداره و‌ اجازه نمی‌دهد مثل همیشه غذا بخوره.

بگذریم از مادرانگی ها و سختی ها و شیرینی های بی نظیرش..

توی این ماه عزیز ازتون میخوام که برای من خیلی ویژه دعا کنید و برای باز شدن گره تمام زندگی ها و اول از همه اومدن مولامون..

راستی.. با تاخیر فراوان.. سال نوتون مبارک.. ۱۴۰۰ قشنگی داشته باشید..

  • بنتُ الهدی