روایت های یک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

سوال دارم

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۴۲ ب.ظ

اگر به عنوان یک‌ زن و مادر

حدود چهارصد هزارتومان پول دست تون باشه که مالِ خودتونه.

باهاش چیکار میکنید؟

در حالی که در نیاز شدید مالی به سر میبرید و همه اعضای خانواده به ضروری ترین ها نیاز دارند؟

میگید پول خودمه و برای علایق تون خرج میکنید؟

لاقل نیازهای خودتون رو باهاش برطرف میکنید و بقیه رو میسپرید به همسر تا هروقت تونست تهیه کنید؟

همه اش رو‌ خرج نیازهای کل خانواده میکنید؟

پس انداز میکنید؟

میذارید توی بورس؟

میدید دست همسرخودش هرطور صلاح‌ میدونه خرج کنه؟

مقداریش رو پس انداز میکنید بقیه اش رو خرج؟

باهاش یه کلاس هنری مثلا ثبت نام میکنید تا درآمد کسب کنید ومدتی بعد ازش بهره ببرید؟

بله بله میدونم فقط چهارصد‌هزارتومنه! ولی خب مهمه چطور خرج بشه.

میشه کمکم کنید؟

  • ۹۹/۱۱/۰۸
  • بنتُ الهدی

نظرات  (۶)

ببین تا وقتی یک مادر شارژ نباشه و حال دلش خوب نباشه، فضای خونه و حال بقیه هم خوب نیست.

من اگه جای تو بودم کل پول رو برای خودم صرف میکردم تا اینکه بخوام خودم و نیازها و علایق رو زیرپا بگذارم بخاطر دیگری

درنهایت این فداکاری ها هم به چشم نمیاد و شاید طرف مقابل بعدش بگه« میخواستی نکنی»

یسری ازخودگذشتگی ها دیگه خارج از توان هست و به مرور ادم حالت توقع بیش از حد و تدافعی پیدا میکنه، چون بیش از حد از خودش گذاشته و در حد تصورش دریافت نکرده اون توجه و محبت رو

پاسخ:
سلام خیلی ممنونم که گفتی.. حتما راجع بهش فکر میکنم..

من پس انداز میکنم. چون مطمئنم چند روز بعد نیازهای ضروری تری هم حتی پیش میاد که واجب باشه اونجا خرج شه. و واقعا ادم ته حسابش انقدو باید همیشه داشته باشه. یه موقعیتایی گاهی هست که قابل پیش بینی نیست. 

پاسخ:
نگهداری پول وقتی نیازش داری خعلی سخته :)))
  • یک دختر شیعه
  • راستش خیلی سخته منم همیشه با مدیریت کردن پول و پس انداز مشکل داشتم

    ولی تازگی ها اول هر ماه ی چارتی میکشم از این که چه مقدار از پولمو پس انداز کنم چه مقدار تو کیف پولم باشه چه مقدار برای خرید های ضروری چه ممقدار برای خرید های تفریحی چه مقدار برای مناسبت های پیش رو و...چه مقدار مثلا اگه یکی خیلییی احتیاج داشت و ...

     اگر این مشکل برام پیش می‌اومد و می‌دیدم خانواده خیلی احتیاج دارند نصف پول یا یک سومشو به صورت قرض الحسنه میدادم بهشون و به عنوان پس انداز در نظر می‌گرفتم و یا به عنوان همون پولی که یک نفر احتیاج داره می‌دادم بهشون و با بقیه‌ش  برنامه مو پیاده می‌کردم‌... و اگر پول کم بیارم مثلا از خرید های تفریحیم می‌زدم:)

    پاسخ:
    احسنت خوشمان آمد :)
    ایشالا همیشه برکت باشه تو‌ زندگی تون.
  • آقای گوارا
  • من برا خودم یه قانون دارم که تا وقتی امروز یک «نیاز» وجود داره پس انداز کردن پول برای نیاز فردا خیلی معنی نداره. فردا خودش میرسه ان شاالله 

    بورس هم هیچی ... اخیرا مجبور بودم تو بورس فعالیت کنم. خیلی ذهنمو درگیر کرده بود و آرامش ازم گرفته بود. احتمال ضرر هم توش زیاده

    پاسخ:
    ولی واقعا پس انداز یه وقتایی آدمو نجات میده نباید خیلی درگیرش شد اما نمیشه هم حذفش کرد کلا.. یه خرج های گنده ای گاهی پیش میاد که اگه پس اندازی نباشه مجبور به قرض میکنه آدمو.
    بله بورس هم اوضاعش جالب نیست.

    سلام

    مادرم همیشه می‌گفتن از پولی که دستتون میاد، ۵ درصدش رو پس انداز کنید.

    فرمول خوبی بود؛ هر چند من هیچ وقت عملیش نکردم :/

    پاسخ:
    سلام
    اللهم ارزقنا عمل به این فرمولها :))
  • جوینده آرامش
  • سلام

    از این پستتون چند روز گذشته ولی خواستم نظرمو بگم

    راستش خرج کردن و پس انداز کردن و مسائل مالی خیلی خیلی به شخصیت افراد وابسته است و اینکه هرکسی توی این شرایط براساس روحیاتش متفاوت عمل میکنه...

    مثلا به نظر من وقتی نقشت توی خانواده یک مادره اینکه تا خودت خوشحال نباشی و حال دلت خوب نباشه بقیه خانواده هم خوب نیستن درسته ولی این خوشحالی آیا توی اینه که من الان با 400 تومنی که دارم مثلا برم یه لباس که دوست دارم داشته باشمش رو برای خودم بخرم و اینطوری حال دلم خوب میشه؟؟ درحالی که توی مایحتاج ضروری منزل موندیم؟!

    نه اینطوری حداقل حال دل من خوب نمیشه... شاید اونقدرا هم آینده نگر نباشم که مثلا خرج کلاسی یا آموختن مهارتی کنمش که معلوم نیست بازدهِ ش کِی و با چه کیفیتی خودشو نشون میده!

    من معمولا با برطرف کردن نیازهای کل خانواده حال دلم خوب میشه، خودم هم جزئی از همین خانواده ام و برطرف شدن این دست نیازها منو ارضا میکنه.

    اینه که میگم روحیات آدمها تعیین میکنه اینجور مواقع چه تصمیمی بگیرن و اینکه پاش بایستن تا بعدا از خودشون راضی باشن نه اینکه حسرت به دل بمونن

    پاسخ:
    سلام بله درسته که روحیات آدمها متفاوته و در نتیجه تصمیمات شون هم متفاوت خواهد شد..
    ولی خب گاهی آدم نمیدونه تصمیمش صحیحه یا نه.. درواقع گاهی بخاطر شرایط آدم طوری عمل میکنه که ممکنه همون موقع راضی باشه اما بعدها متوجه بشه اشتباه میکرده..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">